Wat is een digitale receptie? Eigenlijk is het niets anders dan een manier om het aanmelden en welkom heten van bezoekers eenvoudig te maken.
Duizenden bezoekers worden dagelijks welkom geheten door receptionisten. Vaak is dit het eerst contactmoment van een bezoeker met jouw bedrijf. Dit kan een heel positief visitekaartje voor jouw bedrijf zijn.
Echter zien we vaak dat bezoekersregistratie voor zowel bezoekers als receptionisten voor de nodige administratieve rompslomp zorgt. Bij veel bedrijven zie je bij de receptie nog papieren intekenlijsten. Hier schrijf je op wie je bent en met wie je een afspraak hebt en hoe laat je gearriveerd bent. Op het moment dat je vertrekt vul je je vertrektijd in. Door middel van het inzetten van een digitale receptie heb je minder administratieve rompslomp én de bezoekersregistratie verloopt voor de bezoeker op een prettige manier.
Door het inzetten van een digitale receptie op kantoor kun je de manier van aanmelden en het welkom heten van bezoekers makkelijker maken. Je ziet de digitale receptie om deze redenen steeds vaker bij kantoren ingezet worden. Door middel van het scherm wordt de bezoeker netjes en professioneel welkom geheten. Aanmelden kan via het touchscreen. De betreffende contactpersoon krijgt een melding en kan zijn/haar bezoeker verwelkomen in de ontvangtsruimte.
Door bezoekersregistratie digitaal te laten plaatsvinden kun je als bedrijf genieten van de volgende voordelen:
- Personeelskosten besparen door een digitale receptie
- In eigen huisstijl welkom heten
- Voldoen aan alle ISO-richtlijnen van bezoekersregistratie
- Weg met papieren rompslomp van bezoekersregistratie
- Realtime-inzicht van aanwezige bezoekers
Digital signage en digitale receptie
Vaak staat digitale registratie bij bedrijven niet op zichzelf maar vaak maakt het onderdeel uit van een bredere interne en externe communicatie d.m.v. digital signage.
De productspecialisten van AV Center Zuid vertellen je graag meer over de inzet van Digital Signage en/of de digitale receptie binnen jouw organisatie. Verbeter samen met ons jouw klantervaring. Maak het inchecken makkelijker en comfortabeler en geef bezoekers een welkom en geïnformeerd gevoel. Neem gerust telefonisch contact met ons op voor meer informatie of advies.