Minder dan twee seconden. Zo lang heeft iemand nodig om een eerste indruk te vormen. Niet alleen bij het ontmoeten van een nieuw persoon, maar ook bij het passeren van een winkel zijn die eerste tellen goud waard. Het eerste contactmoment is vaak met de winkeletalage. Met je etalage kun je de voorbijganger een gevoel bij jouw winkel geven. Weet je de juiste snaar te raken, dan kan dit leiden tot meer bezoekers. Een extra reden om werk te maken van je etalage; opvallend en inspirerend. Digitale displays zien hier bij uitstek een geschikt middel voor.

Waarom kiezen voor digitale displays en niet voor bijvoorbeeld posters of raamstickers?

Onderscheidend

Digitale displays en narrowcasting zijn innovatief en opvallend. Hiermee trek je makkelijker de aandacht van een voorbijganger dan met een poster of een paspop.

Bewegende beelden trekken aandacht

Ook effectief als het gaat om het trekken van aandacht, zijn bewegende beelden. Onderzocht is namelijk dat het menselijk brein bewegingen razendsnel opmerkt. Een digitaal scherm is natuurlijk het uitgelezen middel voor het tonen van bewegende content.

Inhaken op actualiteiten

De content op een digitaal scherm kun je makkelijk en snel aanpassen. Je kunt dus heel snel inhaken op de actualiteit. Hiermee zorg je voor een boodschap die de aandacht trekt.

Relevante contant buiten openingstijden

Naast de mogelijkheid om content snel en makkelijk aan te passen, kun je de boodschap ook nog aanpassen aan een specifiek tijdstip. Zo kun je bijvoorbeeld inspelen op actualiteiten in de buurt van jouw winkel buiten jouw openingstijden. Maar je kunt ook, na sluitingstijd, verwijzen naar je webshop. Zo heeft de digitale display ook een functie buiten de openingstijden van je winkel.

Digital display inzetten in jouw etalage

De redenen waarom een digitaal scherm in je etalage werkt hebben we hierboven uitgelegd. Maar om ze zinvol in te zetten is het wel belangrijk dat je de aandacht weet te trekken met de content die je laat zien. Naast het inhaken op actualiteiten, gebruiken van bewegende beelden en het tonen van relevante content zijn de volgende punten van belang.

  • Hoogwaardige content. Dit spreekt misschien voor zich, maar toch willen we het nog even benadrukken: zorg voor hoogwaardige content op het display. Daarmee bedoelen we dat de afbeeldingen en video’s scherp en professioneel moeten zijn.
  • Zorg voor de juiste uitstraling. Het is belangrijk dat de sfeer die je uitstraalt met het scherm in je winkeletalage overeenkomt met je bedrijfsdoelstellingen en kernwaarden. Ook moet het corresponderen met de uitstraling in je winkel. Als iemand immers getriggerd is door het de Digital Signage displays en je winkel betreedt, is het van belang deze aandacht ook binnen vast te houden.
  • Het communiceren van acties of promoties. Mensen zijn altijd gevoelig voor koopjes. Een actie of promotie tentoonstellen is dan ook een goed lokmiddel.

Meer informatie over digitale displays?

Wil je graag meer weten over het inzetten van digitale displays in jouw etalage? Onze product specialisten geven je graag advies. Neem vrijblijvend contact met ons op via 046 – 763 04 04.